زمان مطالعه: 1 دقیقه
اداره کل هواشناسی استان تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران

اهداف اداره کل هواشناسی استان تهران به عنوان جزئی کوچک از مجموعه بزرگ سازمان هواشناسی کشور منطبق بر اهداف سازمان هواشناسی کشور است.

اداره کل هواشناسی استان تهران از بخش ها و حوزه های مختلفی در ستاد و شهرستان ها ایجاد شده است. این اداره یکی از ادارات دولتی جمهوری اسلامی ایران می باشد که وظایف گسترده ای از جمله پیش بینی و اطلاع رسانی وضعیت هوا، حفاظت از جان مردم، حفاظت از محیط زیست و غیره را بر عهده دارد. در ادامه مطلب آسمونی با اداره کل هواشناسی استان تهران آشنا می شویم.

معرفی اداره کل هواشناسی استان تهران

اداره کل هواشناسی تهران یکی از زیر مجموعه های سازمان هواشناسی کشور است و  از بخش ها و حوزه هایی مانند ادارات پیش بینی وضعیت هوا، تحقیقات، فنی، دیدبانی مالی و... و در شهرستان ها ادارت و ایستگاه های هواشناسی شهرستانی تشکیل شده است.
در اداره کل علاوه بر وجود گروه های پژوهشی هواشناسی، کشاورزی، اقلیم شناسی و آلودگی جهت انجام طرحهای مطالعاتی با مراکز دانشگاهی تعداد پلتفرم های تحقیقاتی نیز طراحی می گردد.
امروز پیش بینی های محلی با دقت و صحت بالا در زمینه های متفاوت از جمله هوانوردی، کشاورزی، آب، برنامه ریزی شهری، بهداشت و سلامت، توریسم، حمل و نقل جاده ای و ... کاربرد دارد .که با توجه به نیاز کاربران خاص در سطح استان و دستگاههای اجرائی به پیش بینی وضعیت جوی استان در اسرع زمان این اداره کل به روشهای ذیل به صورت روزانه و مستمر پیش بینی وضعیت جوی را ارائه می نماید.
اهداف بعدی این اداره کل بهبود هرچه بیشتر ارائه خدمات وبه ویژه افزایش دقت درداده های جوی (استفاده از تجهیزات خودکار وافزایش دقت دردیدبانی ایستگاههای فرودگاهی) وپایگاه داده می باشد.

اهداف و فعالیت های اداره کل هواشناسی استان تهران

ماموریت اداره کل علاوه بر تأمین سلامت پرواز در بخش هوانوردی، در طیفی بسیار وسیع تر، اطلاع رسانی وضعیت هوای، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل بلایای طبیعی، حفاظت از محیط زیست و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی همه بخش های جامعه در زمینه هایی مانند امنیت غذایی، منابع آب و حمل و نقل می باشد:

  • توسعه و ارتقاء ایمنی خطوط هوایی و زمینی
  • گسترش استفاده از فناوری های پیشرفته در هواشناسی و خدمات عامه
  • بسط و توسعه نقش هواشناسی در مدیریت بحران
  • افزایش صحت و دقت در تولید و ارائه داده های هواشناسی
  • تدوین برنامه مدون حوزه های مختلف هواشناسی

آدرس و تلفن اداره کل هواشناسی استان تهران

آدرس تهرانسر، بلواریاس، روبروی خیابان دستغیب، پلاک 96، مرکزتحقیقات هواشناسی استان تهران
تلفن 02144538180
ایمیل tehranmet@irimo.ir
سایت http://tehranmet.ir
ساعت کاری شنبه الی چهارشنبه ساعت 7:30 الی 14:30

 

نظر خود را درباره «اداره کل هواشناسی استان تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اداره کل هواشناسی استان تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.