زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی احسان خاندوزی

بیوگرافی احسان خاندوزی

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد است که در اردیبهشت 1401 سیاست حذف دلار 4200 را به اجرا درآورد که پس از آن شوک ناشی از آن متوجه بسیاری از اصناف در کشور شد.
نام و نام خانوادگی احسان خاندوزی
تاریخ تولد 23 شهریور 1359
سن 41 سال
محل تولد گرگان، ایران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
سمت فعلی وزیر امور اقتصادی
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر -

احسان خاندوزی سیاستمدار اصولگرا است که وزیر امور اقتصادی و دارایی در دولت سید ابراهیم رئیسی می باشد. یکی از سیاست های مهم وی اجرای حذف ارز بر مبنای دلار 4200 می باشد که در ابتدای کار، باعث افزایش بسیاری از اقلام مصرفی و مورد نیاز بسیاری از مردم و اصناف شد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی احسان خاندوزی را ببینید.

احسان خاندوزی

درباره احسان خاندوزی

احسان خاندوزی 23 شهریور ماه 1359 در گرگان به دنیا آمد. او فارغ التحصیل دکترای اقتصاد دانشگاه علوم و تحقیقات می باشد و همچنین عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. ایشان متاهل هستند و دو فرزند دارند.

زندگی سیاسی احسان خاندوزی

احسان خاندوزی سال 1392 به عنوان مدیر کل اقتصادی مرکزی پژوهش های مجلس منصوب شد و تا سال 1397 به مدت پنج سال در آن جایگاه حضور داشت. او در سال 1395 بعنوان مدیر نمونه مرکز پژوهش های مجلس برگزیده شد.

دکتر احسان خاندوزی در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نفر هفتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران انتخاب گردید تا اینکه 20 مرداد ماه 1400 به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم ابراهیم رئیسی منصوب شد.

دکتر احسان خاندوزی اجراکننده حذف ارز 4200 تومانی در اردیبهشت 1401 می باشد. وی معتقد است که سیاست تخصیص ارز بر مبنای دلار 4200، ابعاد مخاطره آمیز و فساد آلودی دارد و باید این سیاست کنار گذاشته شود.

وی در این مورد گفته است که پس از اجرای سیاست جدید ارزی و جلوگیری از رانت ارزی در کشور، کاهش تقاضای کاذب ارز را خواهیم داشت.

راه های ارتباطی

سوابق اجرایی احسان خاندوزی

  • مدیرکل اقتصادی سابق مرکز پژوهش‌ های مجلس
  • مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه
  • عضو هیئت‌ مدیره دیده‌ بان شفافیت و عدالت
  • کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • عضویت در هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی

گالری تصاویر

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی
احسان خاندوزی در مجلس
احسان خاندوزی در همایش
احسان خاندوزی در برنامه تلویزیونی

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی احسان خاندوزی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی احسان خاندوزی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.