زمان مطالعه: 1 دقیقه
2FA code یا احراز هویت دو مرحله ای

2FA code یا احراز هویت دو مرحله ای

تایید هویت دو عاملی (Two-factor authentication) که به اختصار 2FA گفته می‌شود، روشی برای ورود به یک حساب کاربری است.

تایید هویت دو عاملی (Two-factor authentication) که به اختصار 2FA گفته می‌شود، روشی برای ورود به یک حساب کاربری است که در آن سیستم برای این‌که مطمئن شود کسی که قصد ورود دارد خود کاربر است تایید هویت دو عاملی یکی از گزینه‌های امنیتی در دنیای وب است که امنیت حساب‌های شما را به شدت افزایش می‌دهد. با آسمونی در این بخش همراه باشید.

نرم افزازهای احراز هویت دو مرحله ای

  • Google Authenticator برنامه تایید دو مرحله ای گوگل
  • Microsoft Authenticator برنامه تایید امنیتی مایکروسافت
  • Myki: Offline Password Manager & Authenticator برنامه مدیریت پسورد
  • Authenticator Plus  برنامه تایید اعتبار دو مرحله ای اندروید

مدل های مختلف تایید هویت


تایید دو مرحله ای با نرم افزار

این نوع تایید دو مرحله ای تقریبا مناسب است و از سختی تقریبا زیادی برخوردار می باشد زیرا با کرک کردن دیگر نمی توان رمز عبور را پیدا کرد و تنها این اطلاعات با پیاده سازی مهندسی اجتماعی قابل دریافت است.

تایید دو مرحله ای با انتخاب رمز دلخواه

بعضی از نرم افزار ها هستند که انتخاب رمز تایید هویت دوعاملی به خودتان می دهند و خودتان می توانید برای آن یک رمز انتخاب کنید. شما می توانید برای تایید هویت دو عاملی یک رمز عبور انتخاب کنید. توجه داشته باشید در صورت انتخاب یک رمز آسان امکان اینکه رمز عبور شما کرک شود وجود دارد. پس با این حساب قطعا باید یک رمز عبور سخت انتخاب کنید.

نکته: انتخاب رمز عبور سخت حتما از کرک شدن رمز عبور جلوگیری نمی کند. ممکن از باز هم با وجود انتخاب رمز سخت، رمز عبور شما کرک شود.

تایید دو مرحله به صورت های مختلف

اگر متوجه شدید که نرم افزاری که قصد فعالسازی تایید هویت دوعاملی آن را دارید از این راه پشتیبانی نمی کند، به این معنی نیست که تایید هویت دو عاملی وجود ندارد. ممکن است از راه های دیگری نرم افزار اقدام به انجام این کار کند. به عنوان مثال به ایمیل یا شماره تلفن همراه شما یک کد ارسال کند و شما با وارد نمودن کد وارد نرم افزار شوید. این نیز یکی دیگر از راه های موجود برای تایید هویت دو عاملی می باشد. یکی از نرم افزار هایی که تایید هویت دو عاملی اینگونه ای دارد، اپلیکیشن اینستاگرام می باشد.

نظر خود را درباره «2FA code یا احراز هویت دو مرحله ای» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 2FA code یا احراز هویت دو مرحله ای فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.