زمان مطالعه: 1 دقیقه
سقط جنین و اثرات روانی

سقط جنین و اثرات روانی

اثرات سقط جنین اجتناب ناپذیر است و آسیب های جسمی و روحی بسیاری به دنبال دارد.

بنام یگانه عالم

بسیاری از زوج های جوان که قصد بچه دار شدن را دارند ممکن است در رسیدن به هدف خود (بچه دارشدن) دچار مشکلاتی شوند ازجمله سقط، که این امر در سه ماهه اول بارداری شایع میباشد. بعضی از خانم ها با سقط و از دست دادن جنین خود دچار عوارض و اثرات ناشی از این امر میشوند که بطور اختصار به آن میپردازیم.

دوران بارداری هرچند که بسیار خوب باشد ولی همراه با استرس هایی است که تمام بار و فشار آن روی خانم است. زمانی که خانم دچار سقط جنین میشود انگار فردی از خانواده را از دست داده و دچار افسردگی میشود .چون برای سقط جنین همچون بقیه مراسم سوگواری و خاکسپاری انجام نمیشود تا کمی تسلی خاطر خانم باشد بیشتر حرفهاست که او را میرنجاند. شاید حرف هایی که از دید دیگران بد نباشد و فقط هدفشان سر پا شدن و به زندگی برگشتن خانم باشد. در این شرایط بهتر است شنونده خوبی باشید تا ایشان بتواند حرف ها و احساساتش را بیان کند و سوگواری خود را انجام دهد و بعد از اتمام باید آگاهی خانم در مورد سقط و شانس دوباره باردار شدن و هر اطلاعاتی که به او کمک میکند تا استرس و ترس از عدم بارداری از بین برود داده شود. همسر در این دوران نقش پر رنگی برای خانم دارد.

مسئله بعدی سقط بطور عمد است که از جنبه های مختلف باید مورد بررسی قرارگرفت. دسته ای از زوجین هستند که دچار بارداری ناخواسته شده اند و نمیتوانند مسئولیت فرد جدید را پذیرا باشند و یا آمادگی پذیرش پدر شدن ویا مادر شدن را ندارند و یا زوجینی هستند که سقط را بهترین راه میدانند زیرا بیان میکنند که نمی توانند از نظر مالی حمایت کننده خوبی باشند و یا حتی اختلافات خانوادگی موجب چنین تصمیمی میشود. اما در هر صورت بعداز سقط احتمال بروز افسردگی در خانم بالا رفته و باید اطرافیان و خود خانم آگاهی لازم را در جهت بهبود و برگشت به زندگی عادی را بالا ببرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سقط جنین و اثرات روانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سقط جنین و اثرات روانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.