زمان مطالعه: 1 دقیقه
عجیب ترین اتفاقات المپیک زمستانی؛ رقابتی که بعد از پایان المپیک برگزار شد!

عجیب ترین اتفاقات المپیک زمستانی؛ رقابتی که بعد از پایان المپیک برگزار شد!

چگونه امکان دارد یک رقابت بعد از مراسم اختتامیه یک المپیک برگزار شود؟ پاسخ را باید در المپیک زمستانی 1932 جستجو کرد!

براي تعيين سومين ميزبان المپيك زمستاني، IOC مجدداً از قانون اوليه خود استفاده كرد و تصميم بر آن شد كه چون ايالات متحده ميزبان المپيك تابستاني 1932 مي‌باشد، ميزباني المپيك زمستاني نيز به اين كشور تعلق يابد. به همين جهت مونترآل (كانادا) به صورت اتوماتيك از فهرست كانديداها كنار رفت تا شهرهاي ولي، ياسميت،كباير مونتين، دنور، دولوث، ليك تاهي و ليك پلاسيد‌ به عنوان نمايندگان آمريكا شانس ميزباني را داشته باشند.

از اين بين سرانجام ليك پلاسيد در ايالت نيويورك در حالي ميزبان بازي‌ها شد كه جمعيت اين شهر حتي به 4000 نفر هم نمي‌رسيد با اين وجود تنها پيست لوژسواري آمريكا شمالي در اين شهر وجود داشت. البته اين پيست لوژسواري نيز به لطف زحمات رئيس كميته سازماندهي بازي‌ها، دكتر «گادفري دوي» ساخته شد كه ملك خانوادگي خود را به كميته مسابقات بخشيد تا اين ملك به پيست لوژسواري اختصاص يابد.

بازي‌ها در 4 فوريه توسط فرماندار ايالت نيويورك و رئيس جمهور آينده آمريكا «فرانكلين روزولت» افتتاح شد و «جان آمس شي» مقلب به «جك شي ـ قهرمان اسكيت سرعت آمريكا سوگند ورزشكاران را قرائت كرد. اثرات بحران اقتصادي دهه 20 ميلادي هنوز در تمامي نقاط دنيا ديده مي‌شد و نتيجه آن شد كه تنها حدود 250 ورزشكار در بازي‌ها شركت داشتند كه بيش از نيمی از آن‌ها آمريكايي و كانادايي بودند. تعداد كشورها نيز به نسبت بازي‌هاي 1924، هشت عدد كاهش يافته بود.

 حين برگزاري بازي‌ها گرماي هوا براي سومين بار به المپيك ضربه وارد كرد در مسير رقابت اسكي صحرانوري به قدري برف كمياب بود كه كاميونها برف را از كانادا به اين پيست مي‌آوردند رقابت لوژسواري چهار نفره چندين بار به تعويق افتاد و سرانجام مسابقه در شرايطي برگزار شد كه دو روز از مراسم اختتاميه گذشته بود! پرش‌كنندگان با اسكي نيز بارها درگودال‌هايي كه برف آن به گل و شل تبديل شده بود، سقوط كردند.

با این حال، المپیک لیک پلاسید برگزار شد تا داستان المپیک زمستانی دچار وقفه نشود...

 

نظر خود را درباره «عجیب ترین اتفاقات المپیک زمستانی؛ رقابتی که بعد از پایان المپیک برگزار شد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین اتفاقات المپیک زمستانی؛ رقابتی که بعد از پایان المپیک برگزار شد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.