زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ

طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ

آلو اسفناج با مرغ یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است که در استان‌های دیگر هم طبخ می‌شود و طعم لذیذی دارد.

خورش آلو اسفناج با مرغ یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است که هم بسیار مفید است و هم پرطرفدار می‌باشد. در ادامه با آسمونی همراه باشید تا طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ را در این پست آشپزی به شما آموزش دهیم.

خورش آلو اسفناج با مرغ

مواد لازم برای تهیه آلو اسفناج با مرغ

ران مرغ ۴ عدد
آلو بخارا ۵ عدد
روغن ۱ ق غ
آب ۲ لیوان
سیر خرد شده ۲ حبه
اسفناج ۱ کیلو
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ

تکه‌های مرغ (اگر ران باشد بهتر است) را نمک زده و در روغنی که کمی زردچوبه اضافه کرد‌ه‌اید سرخ کنید. پیازهای خرد شده را هم در ظرفی دیگر در روغن تفت دهید. بعد از طلایی شدن پیاز، سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. بعد از تفت خوردن سیر و پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید.

بعد از  کمی تفت، مرغ را هم اضافه کرده و تفت دهید. حال درب ظرف را قرار داده و شعله را کم کنید تا مرغ آب بیندازد. اسفناج خرد شده را در ظرفی ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم پخته شود. وقتی آب اسفناج گرفته شد، اسفناج را به مرغ اضافه کنید. در ضمن برای پخت اسفناج هیچ آبی به آن اضافه نکنید. سپس آلوها را به همراه دو لیوان آب داغ به غذا اضافه کنید. اجازه دهید تا با شعله کم غذا بپزد و جا بیفتد. برای چاشنی غذا می‌توانید از آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید.

 

نظر خود را درباره «طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.