زمان مطالعه: 1 دقیقه
آلكسی یاگودین و رکوردی منحصربفرد در اسکیت نمایشی

آلكسی یاگودین و رکوردی منحصربفرد در اسکیت نمایشی

در بین قهرمانان اسکیت نمایشی، تنها یک ورزشکار تمامی عناوین قهرمانی را در یک فصل مسابقه به خود اختصاص داده است.

 آلكسی یاگودین متولد 18 مارس 1980 در سن‌پترزبورگ شوروی از جمله ورزشكارانی بود كه در اوج جوانی به تمامی افتخارات ممكن در مسابقات اسكیت نمایشی دست یافت.

 تنها چهار سال از حضور ورزشكاران روس در قالب تیم مستقل «جمهوری روسیه» در مسابقات بین‌المللی می‌گذشت كه یاگودین در مسابقات اسكیت نمایشی جوانان جهان (1996) به عنوان قهرمانی دست یافت و پس از آن در جمع بزرگسالان خودنمایی كرد. جایی كه در 17 سالگی مدال برنز قهرمانی جهان را از آن خود ساخت.

یاوگدین بدین ترتیب با امید پای به المپیك زمستانی ناگانو گذاشت اما ابتلا به آنفولوانزا از اقتدار او كاست و مقامی بهتر از پنجمی نصیب او نشد، اما چندی بعد از المپیك، نوبت به مسابقات جهانی رسید و او با قدرت رقیبان را شكست داد و قهرمان شد تا به دومین ورزشكار جوانی بدل گردد كه در تاریخ مسابقات پاتیناژ، قهرمان جهان شده است.

 آلكسی در سال‌های 1999 و 2000 هم از عنوان خود دفاع كرد اما در سال 2001 رقیبی قدرتمند را در كنار خود دید: «یوگنی پلوشنكو Yevgeny Plushenko » كه مدال طلا را از یاگودین گرفت تا آلكسی به عنوان دومی بسنده كند.

پس از آن نوبت به المپیك زمستانی 2002 و بزرگ‌ترین پیروزی نماینده روسیه رسید. جایی كه او به سادگی مدال طلا را از آن خود ساخت و به اولین مردی بدل گشت كه طی 50 سال اخیر، مقام اول را از دید تمامی داوران در تمامی مراحل مسابقه تصاحب كرده است.

حركات او كه با آهنگ «مرد نقاب آهنی» انجام می‌شد، چنان بود كه از 9 داور مسابقه، 4 نفر به او امتیاز كامل 6 را دادند و سرانجام او به امتیاز 6/106 رسید. آن هم از 108 امتیاز ممكن.

 این پوئن، بیشترین پوئنی بود كه یك اسكیت‌باز در تاریخ المپیك زمستانی از آن خود ساخته است. طلای بعدی یاگودین در مسابقات جهانی كسب شد كه اندكی پس از المپیك برگزار شد.

در پایان فصل مسابقات 02-2001 هیچ عنوانی نماند که یاگودین به آن دست پیدا نکرده باشد. او طی یک فصل قهرمان المپیک، رقابتهای جهانی، مسابقات اروپایی و دو رقابت گرند پری شد تا صاحب عنوان golden slam شود. افتخاری که در تاریخ اسکیت تنها به او رسیده است.

به این ترتیب یاگودین تا سال 2002 برنده چهار طلا، یک نقره و یک برنز مسابقات قهرمانی جهان، سه طلا و دو نقره از مسابقات اروپایی و دو طلا و یک نقره رقابتهای گرندپری شد.

آلکسی خیلی زود دنیای قهرمانی را ترک کرد و ترجیح داد به عنوان اسکیت باز نمایشی و هنرپیشه در تلویزین روسیه به فعالیت بپردازد. به این ترتیب او هرگز عناوین درخشان سال 2002 را تکرار نکرد.

نظر خود را درباره «آلكسی یاگودین و رکوردی منحصربفرد در اسکیت نمایشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آلكسی یاگودین و رکوردی منحصربفرد در اسکیت نمایشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.