زمان مطالعه: 3 دقیقه
عجیب ترین تغییر تاریخ در لوگوی تیم آلمان: حذف دو ستاره از نماد مانشافت!

عجیب ترین تغییر تاریخ در لوگوی تیم آلمان: حذف دو ستاره از نماد مانشافت!

در بازی تیم ملی آلمان در برابر انگلیس، به جای چهار ستاره، تنها دو ستاره روی نماد تیم ملی آلمان دیده شد!

 مهدی زارعی- آلمان و انگلیس در سالهای اخیر، مسابقات خود را بدل به رقابتهای حمایتی از اقشار خاص جامعه کرده اند. یک سال قبل بود که در مسابقات یورو 2020 مانوئل نویر و هری کین کاپیتان های هر دو تیم با بازوبند رنگین کمانی وارد میدان شدند و اکنون نیز در تمام مسابقات انگلیس، بازوبند نماد همجنس گراها را روی بازوی هری کین مشاهده می کنیم.

اما در بازی آلمان و انگلیس در لیگ ملتهای اروپا تفاوتی بزرگ با تمامی مسابقات تاریخ فوتبال آلمان به چشم می آمد. این بار خبری از بازوبند رنگین کمانی روی بازوی مانوئل نویر نبود، این کار به نمای بیرونی ورزشگاه آلیانز آره نا واگذار شده بود و این بار تیم ملی مردان آلمان با لباسی بازی می کرد که روی آن تنها دو ستاره دیده می شد؛ دو ستاره به نشانه دو قهرمانی جام جهانی. البته دو جام جهانی زنان در سالهای 2003 و 2007 که توسط زنان آلمان به دست آمده است!!

این هم نوع جدیدی از حمایت ژرمن ها از زنان است. قطعا اگر آلمانی ها تمرکز خود را به جای این کارها روی فوتبال می گذاشتند در چند سال اخیر، نتایجی به مراتب بهتر کسب کرده بودند. اما سایر نمادهای ژرمن ها نشانه چیست؟

آلمان ؛ عقاب و پرچم سیاه و سفید پروس

لباس سفید و شورت مشکی، علامت عقاب روی سینه بازیکنان و لباس دوم معمولا سبزرن نمادهایی می باشند که یادآور تیم ملی فوتبال آلمان هستند. آن هم در حالی که به جز رنگ سیاه، هیچ کدام از این رنگ ها و علامت ها را نمی توان در پرچم این کشور یافت. پس چرا ژرمن ها همیشه از این رنگها استفاده می کنند؟ یک افسانه تقریباً 70 ساله می گوید که بعد از جنگ جهانی دوم، اولین تیمی که با آلمان بازی کرد، ایرلند بود که لباس سبز داشت و آلمان ها رنگ سبز و شورت سفید ایرلند را به عنوان لباس دوم خود انتخاب کردند. اما در سال 1951 و بعد از جنگ جهانی دوم، این سوییس بود که اولین بازی دوستانه را با آلمان انجام داد؛ پس رنگ سبز لباس آلمان نمی تواند رنگی به ایرلند داشته باشد. بلکه نمادی از چمن سبز زمین فوتبال است که در علامت اتحادیه فوتبال آلمان هم اصلی ترین رنگ است. برای پیدا کردن خاستگاه رنگ ها و نمادهای مانشافت،  باید به دوران قبل از شکل گیری آلمان برویم. حدود هزار سال قبل و زمانی که در محل آلمان امروزی، امپراتوری مقدس روم قرار داشت، این امپراتوری به سبک روم باستان از نمادی استفاده می کرد که یک عقاب، روی آن دیده می شد. قدیمی ترین نشان عقاب را می توان در پرچم هنری ششم دید که در سال 1197 میلادی از دنیا رفت.

germany-national-football-team-logo-during-time
عقاب دو سر که بعدها نماد آلمان شد

در قرن های بعد گهگاه این عقاب با دو سر و گاه به شکل امروزی طراحی می شد. اما مساله مهم این بود که عقاب بعدها نماد این کشور شد و همین پرنده به علامت اصلی لوگوی تیم ملی آلمان هم تبدیل شد. ریشه رنگهای لباس تیم ملی آلمان هم به قبل از تولد آلمان و دوران امپراتوری پروس باز می گردد. در پرچم پروس فقط دو رنگ سیاه و سفید به کار رفته بود. هرچند از سال 1871 میلادی کشور المان شکل گرفت و جایگزین پروس شد، اما رنگهای پرچم پروس تقریباً در تمام تیمهای ملی آلمان به کار رفت. آلمان ها در ابتدا یکدست سفید می پوشیدند و نواری مشکی که عقاب بسیار بزرگی در مرکز ان قرار داشت روی لباس به چشم می خورد. بعدها این عقاب کوچک تر شد. از سال 1933 و با قدرت گرفتن حزب نازی در آلمان، در زیر پاهای عقاب، یک دایره قرار داده شد که علامت سواستیکا ( صلیب شکسته ) هیتلری در آن وجود داشت. در جام جهانی 1938 هم عقاب درون یک سپر جای گرفت که در سینه عقاب، صلیب شکسته قرار گرفته بود.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ آلمان ، عقاب و پرچم سیاه و سفید پروس
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ آلمان ، عقاب و پرچم سیاه و سفید پروس

اما بعد از فروپاشی نازیسم، فقط عقاب سیاه رنگ در لوگوی تیم ملی باقی ماند. در حال حاضر این عقاب داخل یک دایره است؛ درست مثل تمام 7 دهه اخیر. در پایین دایره سه رنگ سیاه، قرمز و زرد که رنگهای پرچم این کشور هستند به چشم می خورند و در بالای دایره هم چهار ستاره به نشانه چهار قهرمانی آلمان در جام جهانی. درون هر ستاره سال یکی از این قهرمانی ها نوشته شده است. عبارت Deutscher Fussball-Bund هم در بالا و پایین عقاب خودنمایی می کند. 

 اختصاصی ورزشی آسمونی

نظر خود را درباره «عجیب ترین تغییر تاریخ در لوگوی تیم آلمان: حذف دو ستاره از نماد مانشافت!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین تغییر تاریخ در لوگوی تیم آلمان: حذف دو ستاره از نماد مانشافت! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.