زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به زندگی و آثار آرنولد شوارتزنگر به مناسب تولد این بازیگر

نگاهی به زندگی و آثار آرنولد شوارتزنگر به مناسب تولد این بازیگر

آرنولد شواورتزنگر در 30 جولای سال 1947 در شهر تال اشتیریا در کشور اتریش متولد شده است و بازیگری بخشی از زندگی آرنولد را به خود اختصاص داده است!

دوشنبه 11 مرداد 1400

از مسترالمپیا تا عالم سیاست!

آرنولد شواورتزنگر در 30 جولای سال 1947 در شهر تال اشتیریا در کشور اتریش متولد شده است. او طی سالها فعالیت خود به عنوان مدل، ورزشکار، بدنساز، بازیگر، فعال محیط زیست، سیاست مدارو تاجر فعال بوده و در واقع بازیگری بخشی از زندگی آرنولد را به خود اختصاص داده است!
هرچند که آرنولد شوارتزنگر هیچگاه در قامت یک بازیگر فیلم های هنری مطرح نشده و بیشتر بازیگر محبوب و مورد علاقه مخاطب عام است تا منتقدان سینما، اما نمی توان منکر شخصیت چند وجهی و کاریزمای شخصی وی شد.
این بازیگر در ایام جوانی بیشتر به عنوان یک بدنساز موفق در جهان مطرح بود و بین سال های 1970 تا 1980 توانست هفت بار مستر المپیا، یعنی برترین بدنساز مرد جهان شود و همین نام آرنولد را بر سر زبان ها انداخت و باعث شد که توجه تهیه کنندگان سینمایی به او جلب شود.

نگاهی به زندگی و آثار آرنولد شوارتزنگر به مناسب تولد این بازیگر
نگاهی به زندگی و آثار آرنولد شوارتزنگر به مناسب تولد این بازیگر

آرنولد شوارتزنگر نخستین فیلمش را در سال 1969 یعنی زمانی که تنها 22 سال داشت بازی کرد. نام این فیلم "هرکول در نیویورک "بود. اما تمرکز بر روی ورزش باعث شد که فعالیت مستمر آرنولد در سینما در دهه هشتاد میلادی آغاز شود، یعنی زمانی که او در ورزش خود را بازنشسته کرد و بیشتر انرژی خود را برای بازی در فیلم های سینمایی گذاشت.

آرنولد-شوارتزنگر
آرنولد-شوارتزنگر

به اذعان بسیاری آرنولد شوارتزنگر اگر مهمترین بازیگر فیلم های اکشن نباشد بدون شک یکی از بهترین بازیگران فیلم های اکشن در تاریخ سینماست که با فیلم های مهمی که در دهه هشتاد و نود میلادی بازی کرد، توانست بسیار برای سینمای هالیوود پولساز باشد. او همچنین تبدیل شد به یک نماد و الگو برای بسیاری از پسران و مردان جوان که دوست داشتند به مانند آرنولد قوی باشند!

از جمله مهمترین فیلم های آرنولد شوارتزنگر می توان به سری فیلم های ترمیناتور (خصوصا ترمیناتور 2)، دروغ های راست، دوقولوها، جونیور و روز ششم اشاره کرد. همه این فیلم ها برای بسیاری از مخاطبان عام تبدیل به خاطراتی جذاب از سینماست هر چند همانطور که پیشتر اشاره شد آرنولد آنقدر در نزد مخاطبان خاص سینما محبوب نیست و برخی از فیلم های او را منتقدان بی ارزش ارزیابی کرده اند! اما همیشه قرار نیست مخاطب عام با منتقد سینما هم نظر باشد و البته همیشه نقدهای منفی باعث فراموش شدن یک بازیگر نمی شود.

نگاهی به زندگی و آثار آرنولد شوارتزنگر به مناسب تولد این بازیگر
نگاهی به زندگی و آثار آرنولد شوارتزنگر به مناسب تولد این بازیگر

با وجود تمام نقدهایی که به فیلم های آرنولد شوارتزنگر شده است اما او یک بار برای فیلم ستاره جدید سال موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. این اتفاق مهم هنری در سال 1977 برای این بازیگر افتاده است یعنی زمانی که هنوز تبدیل به یک نماد در فیلم های اکشن نشده بود.
این بازیگر اتریشی که بعد از سال ها زندگی و کار در ایالات متحده آمریکا موفق به کسب شهروندی این کشور شد، وارد عالم سیاست نیز شده است و بر خلاف بسیاری هالیوودی ها که عضو حزب دموکرات هستند، او عضو حزب جمهوری خواه شد و خیلی سریع در این حزب پیشرفت کرد و توانست به مقام فرماندار کالیفرنیا برسد. برخی بر این عقیده هستند که اگر آرنولد متولد آمریکا بود می توانست رئیس جمهور آمریکا هم شود، چون در میان مردم آمریکا بسیار محبوب است.

با وجود این که آرنولد شوارتزنگر عضو حزب جمهوری خواه است اما از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ بود و اعلام کرد که به او رای نداده است. ترامپ نیز بارها آرنولد را مسخره کرد و درگیری های لفظی این دو در رسانه های آمریکا بسیار جنجال به پا کرد.

آرنولد-شوارتزنگر
آرنولد-شوارتزنگر

این بازیگر اکشن یک تاجر بسیار موفق نیز می باشد و گفته می شود بخش زیادی از ثروت هشتصد میلیون دلاری خود را مدیون فعالیت های تجاری خود است. در کنار شم اقتصادی خوب، وی یک فعال محیط زیست نیز هست و از جمله بازیگرانی است که بارها از شهرت خود برای کمک به مسائل محیط زیست کمک کرده است.
با وجود اینکه آرنولد شوارتزنگر بیش از هفتاد سال از عمرش می گذرد، اما هنوز در نزد بسیاری از مردم محبوب است و نام کوچک وی (آرنولد) نمادی شده است از مردی قوی هیکل و قدرتمند که شکست ناپذیر است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به زندگی و آثار آرنولد شوارتزنگر به مناسب تولد این بازیگر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به زندگی و آثار آرنولد شوارتزنگر به مناسب تولد این بازیگر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.