زمان مطالعه: 2 دقیقه
آرتورو ویدال، فاتح چهار لیگ فوتبالی در چهار کشور

آرتورو ویدال، فاتح چهار لیگ فوتبالی در چهار کشور

ستاره 34 ساله فوتبال شیلی تاکنون در لیگهای شیلی، ایتالیا، آلمان و اسپانیا سابقه کسب عنوان قهرمانی دارد.

22 می 1987، روز تولد آرتورو ویدال ستاره فوتبال شیلی است. ویدال در سانتیاگو به دنیا آمد. پسردایی او، گونزالو واسکز، هم فوتبالیستی بود که تحصیلات خود را نیز ادامه داد و اکنون مهندس است. اما آرتورو زندگی پرماجرایی داشت. دوران جوانی را در کولو-کولو شیلی سپری کرد و از سال 2005 به مدت دو سال در تیم بزرگسالان این باشگاه به میدان رفت و با این تیم قهرمان فوتبال شیلی شد.

هافبک 180 سانتی متری کولو- کولو پس از انجام 36 بازی برای این تیم، راهی بایرلورکوزن شد. تیمی که وی چهارسال برای آن بازی کرد و در 117 مسابقه به میدان رفت. او در آخرین فصل حضور خود در لورکوزن یکی از بازیکنان منتخب فصل بوندس لیگا شد.

ویدال از سال 2011 ویدال بوندس لیگا را ترک گفته، راهی سری آ شد. وی در یوونتوس به سرعت به مهره ای کلیدی بدل شد و با این تیم افتخارات را یکی پس از دیگری کسب کرد. وی در چهار قهرمانی یووه در سری آ طی سالهای 2012 تا 2015، نقشی اساسی داشت و در همین ایام موفق به فتح جام حذفی ایتالیا (2015) هم شد. فتح سوپرکاپ ایتالیا (2012 و 2013)، برگزیده شدن در تیم منتخب سری آ (2013 و 14) و بهترین هافبک فصل از دید سایت گل (2013) از دیگر افتخارات مهره کلیدی شیلی بود.

هافبک 180 سانتی متری شیلیایی در سال 2015 به فوتبال آلمان بازگشت و این بار پیراهن بایرن مونیخ را به تن کرد. در سال 2016 با بایرن موفق به فتح بوندس لیگا، جام حذفی و سوپرجام آلمان شد. یک سال بعد قهرمانی در بوندس لیگا و سوپرجام آلمان و سرانجام در سال 2018 یک عنوان نخست دیگر در لیگ آلمان به کارنامه خود افزود و آنگاه راهی اسپانیا و باشگاه بارسلونا شد.

در بارسلونا ویدال طی دو سال 96 بار در تورنمنت های محتلف پیراهن بارسا را به تن کرد و 11 بار موفق به گلزنی شد. تمامی گلهای ویدال در لیگ به ثمر رسید و در هیچ  رقابت دیگری او موفق به گلزنی برای آبی اناری ها نشد. ویدال با بارسا هم یک سوپرکاپ اسپانیا (2018) و یک لالیگا (فصل 19-2018) را فتح کرد و با ترک اسپانیا به ایتالیا برگشت. اما این بار سر از اینتر در آورد و یکی از اعضای تیمی بود که در سال 2021 به سلطه یوونتوس بر فوتبال ایتالیا پایان داد و با اینتر قهرمان سری آ و سوپرجام ایتالیا شد.

 ویدال از سال 2007 پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرده و تاکنون در 131 بازی برای این تیم به میدان رفته که حاصل آن 32 گل بوده است. اوج افتخارات او با شیلی در رقابتهای کوپا آمه ریکا رقم خورد. در 16 ژوئن 2015، در جریان کوپا آمه ریکا آن سال در شیلی، ویدال در حالی که در سانتیاگو و تحت تأثیر مصرف الکل قرار گرفته بود، با اتومبیل فراری خود تصادف کرد و دچار آسیب های جزئی شد. او سرانجام با ماشین پلیس بیمارستان را ترک کرد و به دلیل رانندگی در حالت مستی به دادگاه احضار شد. اندکی بعد او با تیم شیلی نخستین قهرمانی این کشور در کوپا آمه ریکا را جشن گرفت.

سرانجام در 8 ژوئیه 2015، ویدال به مدت دو سال از رانندگی محروم شد، اما به او اجازه داده شد در تیم ملی و مسابقات کوپا آمریکا بازی کند. یک قهرمانی دیگر در انتظار ویدال بود و یک سال بعد شیلی تا فینال جام کنفدراسیون ها نیز صعود کرد و به نایب قهرمانی این رقابتها دست یافت.

نظر خود را درباره «آرتورو ویدال، فاتح چهار لیگ فوتبالی در چهار کشور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آرتورو ویدال، فاتح چهار لیگ فوتبالی در چهار کشور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.